ЗА КАКВО ПЛАЩАМЕ КОГАТО НАШИТЕ ДЕЦА ТРЕНИРАТ БОЙНИ ИЗКУСТВА?

 


Разговор между двама родители:

-        Защо плащаш толкова пари и губиш толкова много време, детето ти да тренира бойни изкуства?

-        Ако трябва да сме откровени не плащам за уроците по бойни изкуства на детето ми!

-        Ако не плащаш за бойни изкуства, тогава за какво плащаш?

-        Аз не плащам за часовете тренировки, нито за неговото кимоно, или пък за участие в състезания.

-        Това, за което плащам е:

·       детето ми да разбере какво е дисциплина и да се научи я спазва;

·       възможността детето ми да изгради истински приятелства за цял живот;

·    възможността детето ми да има невероятни учители и майстори, които да го учат не само на бойните изкуства на татамито, но и как да побеждава в борбата, която то води със себе си всеки ден.;


·       детето ми да се научи да се грижи за себе си, а също и за другите около него;

·       детето ми да се научи да си поставя цели и да ги постига;

·       детето ми да се научи да работи в екип, да помага на своя треньор и хората, с които тренира;

·       да бъде учтив и уважителен към хората, с които тренира, към неговите учители и всички останали хора;

·       да бъде горд и уважаван член на своето доджо;

·     детето ми да се научи да приема разочарованията, когато не е постигнало това, което е очаквало или се е провалило по време на изпълнение на техника, която е практикувало хиляди пъти, но въпреки това, да вдигне глава решен да даде най-доброто от себе си при следващото изпълнение;

·       в моментите, в които детето ми е толкова уморено, че иска да избяга от тренировка, да не го прави;

·     детето ми да се научи, че да станеш най-добър отнема часове, дни, месеци, а понякога и години тежка работа, и че успехът не идва за една нощ;

·       моето дете да бъде в доджото, вместо пред екрана на компютъра по цял ден;

Бих могъл да продължа да изреждам още, но за да бъда кратък, аз не плащам да тренира бойни изкуства и да се бие, плащам за възможностите, които бойните изкуства предоставят на детето ми - да открие самó пътищата, които ще му помогнат по-нататък в живота и ще му дадат възможност да помага на другите. 


За това, което съм видял през годините, по време на тренировки, мисля, че това е много добра инвестиция в бъдещето на моето дете и ще продължавам да го правя, защото вярвам, че това е от полза както за него, така и за хората около него.

По материали от Интернет

Коментари

Популярни публикации от този блог

БУШИДО – КОДЕКСЪТ НА САМУРАЯ

СЕНСЕЙ, СЕМПАЙ И СЕЙТО – ОСНОВИТЕ НА ДОБРОТО ДОДЖО

ИСТОРИЯТА НА АЙКИДО І ЧАСТ

СРЕЩАТА НА ДВАМАТА ГИГАНТИ В БОЙНИТЕ ИЗКУСТВА – МОРИХЕЙ УЕШИБА И ДЖИГОРО КАНО